AHLAN WASAHLAN

UKHWAHFILLAH

JAZAKUMULLAHUKHAIRAN JAZA'

JOIN US TODAY!! BE AMONG US!! WE ARE PROUD TO BE AMONG THE JUTAWAN FAMILY. LETS SHAKLEE

Wednesday, July 8, 2009

L A P O R D I R I !!!

In teh name of Allah the All Mighthy...

Alhamdulillah..hari ni hari pertama aku melaporkan diri kesekolah. Sungguh bersemangat!! Lame betul tak jump murid2 n ber p&p..

untuk pengetahuan semua..alhamdulillah..aku dah selamat menghabiskan KISSM dan examnya pada isnin lepas lagi. then cuti sehari pada hr selasanya. dan hari Rabu (akak hr ni lah =8july2009), aku selamat melapor diri sebagai GST aka Guru Sandaran Siswazah Terlatih..Alhamdulillah..pejam celik, pejam celik dah berlalupon 18 bln kursus KPLI JQAF yang diambil.. Rindu juga bila terkenang semula time belajar+rakan2 seperjuangan..bila pula nak bertemu sua lagi...

Actually, aku masih ditempatkan disekolah yang sama (SK Ipoh, tanah merah kelantan).. Cuma mgkin status yg berbeza..kalu dulu..guru dalam latihan(GDL) or dipanggil GSTT (guru siswaza tak terlatih)...tp sekrg, adelah siket peningkatan...dan yang pasti perubahan sbg GST...

perubahan paling ketara? Aku kini tidak lagi mengajar dua alam..sebabnya, SK Ipoh baru sahaja menerima seorang lagi ahli keluarga baru (Jqaf Intake June 2008)... Cume yang menghampakan aku, aku tak dapat mengajar pagi...sebaliknya mengajar petang.. bukan Isu jadual yang aku galatkan..or terpaksa balik lewat..Tp yang aku terkilan...Sebab aku sudah kerugian peluang menimba Ilmu dan pengalaman dalam hal2 pentadbiran..aktiviti kokurikulum dan sebagainya...

Serius..mengajar petang, drpd segi taklifan tak susah mana pon..tak stress..Tp bg aku yang cepat bosan dan tak suka asyik berada dalam suasana yang sama..Pasti2nya akan bosan jugak..Slama pengalaman mengajar petang b4 nipon..aku nampak dah keboringannya..sebab, bila ngajar petang P&P kite di sekolah tu..jadi rutin je..Gi sekolah, ngajar,makan,minum,buat RPH then balik umah... Kerja2 pentadbiran+aktiviti koku, mmg tak melibatkan sgt guru2 sesi petang...almaklumlah..utk petang, hanya drjah 1,2 dan 3 shj.

aku cuba pujuk diri, positifkan minda....walau dalam+jauh di dasar Qalbu..terdetik gak rasa geram...Ye la kan..aku dulu pon awal2 dtg sekolah ni, ngajar budak tahun satu..ade masalah gak nak gi sekolah, fasal transport just ade satu..tp, aku tak mintak pon or tak demand pon nak ngajar petang..Org suruh pagi..pagi lah aku...Same gak mase aku nak praktikal dulu..org suruh 2 alam..Maka 2 alam lah aku... Prob mse praktikal..fasal kalu blh nak ambik kelas2 yg 1st je utk jadi kelas praktikum..tp sebab jadual yang dah sedia ada..maka aku redha n put a side kepentingan aku..Redha beb..biarlah dpt kelas last pon, yg penting aku survive..aku yg wajib perform..Alhamdulillah, tak sia2 pengorbanan aku..Praktikum-cemerlang, alhamdulillah....

Berbeza plk dgn fresh junior aku...tak reti drive..tinggal jauh nun di Jeli tuh (nearby Pst Serenti)..No transport...etc...etc....Maka aku gaklah yang mengalah...hampeh betul!!huhuhu....Tp, mcm aku katelah tadik...aku tak lah marah..cume terkilan...patut, as a new comers, kena lah ade effort siket kan..survive..mcm org lain gak...ntahla labu...org sekarang...mmg unik2..hehehe...Sudahnye..aku yang baik hati ni..mengalah lah...ngajar la petang...Dan hari ni, aku dah hilang kesempatan ber ko-ku dgn anak2 murid aku.....

well, be positif ye tak? so, skrg..aku tgh nak fikir..macam mana aku nak meng'happening'kan life aku..sepanjang petang ni? macam mana, aku nak hidupkan P&P aku sepanjang ngajar bebudak drjah 1,2,3 nih...WAJIB!! kalau tidak...aku jugak yang aku merana sakit otak..fasal tak buat any action or effort untuk mewarnai life aku!!! buat mase nih, still under planing...masih ligat lagi dalam otak...

InsyaAllah...dalam terdekat ini..aku akan usahakan sedikit demi sedikit...InsyaAllah..mudah2n...dgn izinnya Jua..sglnya berjalan lancar dan mendapat redhaNya...


ya Allah..plz give me strenghn...kuatkan semngt aku untuk melaksna sgala amanahMu ini...

waAllahu'alam...

1 comment:

FirJah said...

wah.. tahniah.. dah habis pun semuanya.. mcmna exm kissm??ok, guna spot tak?? mesti kak pah cemerlang kan...
ooohhh dugaan la.. sabar2, Dia dah aturkan yg terbaik utk kita. InsyaAllah...
eh dok kelantan kat mana?dekat tak dgn pasir tumbuh?? saya selalu g p.tumbuh umah abg kandung. depan dgn pondok tu...

p r e v i o u s L i N K s

Blog Widget by LinkWithin