AHLAN WASAHLAN

UKHWAHFILLAH

JAZAKUMULLAHUKHAIRAN JAZA'

JOIN US TODAY!! BE AMONG US!! WE ARE PROUD TO BE AMONG THE JUTAWAN FAMILY. LETS SHAKLEE

Thursday, May 16, 2013

SHAKLEE: Apa yang saya dapat ? (Part 3)

Bismillahirrahmanirrahim


kreadit to nanny Master Iffah Anuar for dis sweet and meaningfull #lesson.


Hai semua..Apa khabar? Salam ceria..Salam bahagia Gumbira buat viewers setia dan new comers blog ni..Saaaaayang korang Ketat2 .

Alhamdulillah..
Che'Pah dipanjangkan usia, dan Allah bagi peluang lagi utk buat Sharing Moment dengan anda Semua.

Ok.Entry kali ini utk janji ditepati..Che'Pah nak Share ttg Bonus UTAMA ketiga yang kita akan dapat daripada Shaklee.. Untuk yang tertinggal entry seblum ni..boleh klik di sini: PART 1 dan PART 2

Syukur ALHAMDULILLAH, Che'Pah telah layak dan dah pun merasa CAR BONUS SHAKLEE pada JANUARI 2014.





Jom, che' pah Stori mori..Disebalik BONUS KERETA Shaklee yang awesome ni....



# 3 CAR BONUS / BONUS KERETA
--------------------------------------------------


CAR BONUS atau bonus kereta Shaklee adalah Idaman Setiap Pengedar Shaklee yang Sah macam Che'Pah..Berjayanya kami mendapat Car bonus ini merupakan salah satu pengukur yang business Shaklee Kami semakin berkembang maju dan pesat. 


Kenapa Car Bonus menjadi Idaman?


Kerana Car Bonus juga merupakan BONUS CASH yang Shaklee sediakan bagi menghargai kejayaan SID sebagai leaders yang berjaya perform dengan Sales drpd Group Masing2 bermula daripada RANK SUPERVISOR lagi.

Mesti ada yang Confuse..Ini Bonus Duit atau Bonus Dapat kereta? lebih kurang je..

Yang sebenar, kedua2 ini ada persamaan dan perbezaan.
Sama sebab kedua2 adalah Bonus DUIT...Berbeza sebab bonus yang kita dapat ni (ie CAR BONUS) terdapat dalam statement bonus kita bulan2.

Dan statement ini LAYAK digunakan (read : diterima bank) untuk kita gunakan buat beli kereta dengan loan bank.

Nak dapat Car Bonus ni mmg ada spesifik syarat yang kita kena capai. Yang ni Che'Pah akan stori mori bagi yang betul2 serious nak buat business shaklee dgn team Che'Pah. Okies?


Itulah serba ringkas mengenai CAR BONUS Shaklee.


Amacam? Terliur Kan?..haaaa Siapalah yang tak terliur. Tapi kalau sekadar Terliur semata-mata je..Itu namanya Angan2 Kosong.

 JIKA anda Terliur dan mengambil langkah dgn SERTAI TEAM CHE'PAH dan group eksklusif kami.,Itu namanya PUSH FACTOR. 

Maksudnya bila kita ada TARGET yang jelas apa kita nak capai..Kita akan lebih FOKUS dengan apa yang kita usahakan/sedang buat.

FOKUS dan TARGET yang jelas akan MEMANGKIN dan MENDORONG KITA berusaha dengan lebih gigih bagi merealisasikan impian tersebut..Inilah yang kita panggil sebagai PUSH FACTOR.

Apa bila Ada Push Factor..Kita tak mudah rasa down atau cepat berputus asa. PUSH FACTOR ni akan mendorong Minda Kita tanpa sedar Untuk Bertindak kearah mencapai TARGET yang kita kehendaki. Walaupon..sesekali, akan terlintas juga perasaan malas..atau give-up..TETAPI dalam pada masa yang Sama OTAK akan segera memberi signal supaya kita bertahan dan teruskan perjuangan!! Atau dengan kata lain..PUSH FACTOR ni akan merangsang Minda dan deria kita untuk berfikir dan bertindak mencari PLAN B @ penyelesaian..supaya kita dpt Kita Capai TARGET tersebut.

#PUSH FACTOR..
#TARGET YANG JELAS..
#FOKUS,,dan 
#KONSISTEN

..adalah antara 4 RAHSIA utama dalam business Shaklee. 


Dan Che'Pah berterima Kasih kepada Otai2 Team Eksklusif Kami, Master Ceri dari Grup Jutawan Shaklee, Master Iffah Anuar daripada Grup Shaklee2U, Master Farihah daripada Grup Surijunior for Shaklee, Sr Supervisor Najihah Sudi from Grup Glorious..Yang sentiasa menyuntik dan memberi Ilmu bimbingan kapada Pengedar Shaklee team Kami supaya Che'pah and gang Maju setapak demi setapak dalam business ini, InsyAllah.

Walaupun Mereka semua ni berada di RANK Masters, Namun Mereka senantiasa dekat dihati..Sebagai Pengedar Shaklee yang Sah..Che'Pah bersyukur dapat leaders yang begini..Kita rasa support Group kita kuat..Kita dapat Rasakan Ukhwah kita Hebat..KIta tahu mana nak rujuk bila kita tergelincir ditengah jalan..Motivasi..Resources macam mana kita nak start business Shaklee ni..baaanyak sangat yang disediakan dalam group Eksklusif kami..Cuma semua tu terletak atas diri kita sahaja..Sama ada nak buat atau tidak...Samada memberi banyak Alasan atau bertindak..



JUST DO IT !!!


Pilihan ditangan kita.. masa kita semua ALLAH bagi sama 24 jam. Dalam pada kita memberi Alasan kata sibuk itu ini..begitu begini..ramai je yang sempat aktif dalam laman sosial masing2 betul?..Taknak cakap Orang..Che'Pah sndiri macam tu..dan Hari ni Masih sama..CUMA BEZA nya yang sekarang Che'pah Tampil dengan Misi dan Visi....Dulu aktif laman sosial tak dapat apa2..Sekarang aktif laman sosial dapat kawan2..Dapat Share Experince sendiri dan dapat share kebaikan Shaklee dengan dengan lebih ramai kenalan.

Daripada sharing tu..dapat pulak customers..kita bantu customers dgn Suggest apa suplimen yang terbaik dan sesuai dengan mereka seisi famili..Paling seronok kan.. bila customers ni bagi feedback yang baik menunjukan ada Peningkatan Positif pada kesihatan dan kecantikan mereka luar dan dalam, bila mereka consume Shaklee. ALLAHUAKBAR WALHAMDULILLAH!! 

Perasaan gembira ni mmg saaaangat best tak dapat nak gambar macam mana..Seolah2 Suatu kepuasan bila kita dapat bantu kawan-kawan.. Umpama kita dapat tunai dan laksanakan tanggungjawab kita kepaada masyarakat,insyaAllah...hehehehe 


Bila Che'Pah post PART 1 dan PART 2 sebelum ni..Ramai Rakan2 Alam Maya yang Whatsapps dan tanya Che'Pah..SENANG KE NAK BUAT BIZ SHAKLEE NI?

ok ini Jawapan Che'Pah:


SENANG sebab business ni business kita.hak kita..dan kita yang jadi bossnya..UPLINE or mommy, nanny atau masters tak paksa or PUSH kita untuk buat biz ni. Serious!!! Sifirnya Mudah..Kita buat Buat, Kita dapat..Kita Tanam Kita Tuai..Kita buat Sikit..kita dapat SIkit..KIta Usaha banyak..KIta dapat Banyak!!! kita taknak buatpun takda sapa nak marah..sbb yang rugi diri kita sendiri.

SENANG Sbb tak perlu susah payah nak Memperkenalkan produk Shaklee ni..Sebab Shaklee Memang Produk Yang PROVEN, SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI. HALAL TANPA WAS-WAS juga..Shaklee Memang Produk Yang well known malah bertaraf atarabangsa. Tak percaya? Try lah Google..dan Lihatlah sendiri. 

SENANG sebab kita tak perlu jumpa orang Ramai bersemuka utk Promo dan 'Desak' orang supaya beli Produk kita. Kita jual secara ONLINE sahaja. Sebagai DROPSHIPPER. DROPSHIP ni kita tak simpan stok. Kita hanya perlu buat sharing/iklan/promo secara KONSISTEN--kemudian--Customers Order--Customers Buat Payment & Bank In ke bank kita--Kita bank In ke Maybank Shaklee--Contact Branch/HQ shaklee untuk inform ttg orders dan payment tersebut--HQ Shaklee Yang Post barang--FINALLY; Customers dapat Barang! Yeay!!!



Senang kan?!!! Hanya dengan sharing di blogs dan Laman2 Sosial kita ttg pengalaman Kita Consume Shaklee..Info dan Tips sihat hari-hari..Declare yang kita Pengedar Sah Shaklee 2/3 kali seminggu ...Dapat masuk orders.,Daaapat EXTRA INCOME..haa...Best..Best..Best!!!


dan Risiko org berhutang or tak bayar tu ZERO sebab, kita hanya process order customers yang sudah membuat pembayaran.


Personally, masa Che'Pah start buat Secara Dropship ni..Che'Pah buat main2 je sebab nak tengok market..Tapi yang main2 macam ni pun..Che'Pah dapat bonus kedua 3 ANGKA!! Alhamdulillah Sangat..Siapa nak bagi?? Tengan2 bulan pulak tu..masa time sesak (belum Gaji)..Mulai drpd saat tu Che'PAh mula serious, Fokus dan meletakkan Target Che'Pah dengan Shaklee..InsyaAllah..Dengan Restu Famili..Mak dan Suami Khusunya..Che'PAh Yakin Che'Pah akan jadi Master, dapat kebebasan kewangaan dengan Pasif Income, dapat bantu lebih ramai rakan-rakan rasa Bonus Shaklee 3-4-5 hingga 6 angka, dan berjaya dunia Akhirat..Amin Ya Rabbal'alamin..

SENANG sebab kita tak perlu juga Paksa orang atau cari orang utk jadi member. Sebab Normally Customers yang Request for membership. Kita boleh Share Kelebihan jadi AHLI dgn customers (#Members'Price dan UVs ,#Cash Bonus, #Convention Bonus dan #Car Bonus) and LET THEM decide. 

Konsep MLM SHAKLEE memang best sebab Ini bukan macam MLM biasa. Dalam Shaklee TAKKAN berlaku Upline duduk relax makan hasil downline, dan downline yang letih , bersusah payah dan berpenat lelah buat SALES..

Dalam Shaklee..JIKA upline tak perform dan hanya relax..Downline Perform dengan sales yang mengatasi Upline..Downline lebih bekerja keras daripada Upline..Maka DOWNLINE akan pintas, berada diatas dan naik RANK mendahului upline asalnya..

Infact..Apabila kita naik Supervisor, Salah SATU SYARAT untuk kita naik Rank Seterusnya adalah dengan melahirkan Supervisor..Jadi Sifirnya begini....

Upline perform..Downline pon perform..MAKA Upline dan downline akan naik RANK bersama-sama..Maju bersama-sama..Untung bersama-sama..Berjaya bersama-sama..sebab tu, kita semua tak pelik bila tengok Otai2 Shaklee Semua Ibarat Bersaudara dan Sebuah Keluarga Besar.


Okehlah viewers sayang, yang Che'Pah hormati semua..setakat ini dulu perkongsian Che'Pah..Hehehehe..Muga takdalah yang termuntah baca entri panjang lebor kali ni. Sekali lagi Che'Pah nak tinggalkan anda semua agar berfikir..





InsyaALLAH, Untuk Entri akan Datang..Che'Pah nak Share Mengenai TIPS MUDAH JADI AHLI SHAKLEE...Clue entri ni..Viewers boleh Check DISINI dan di SINUN

WaAllahualam.


Salam Sayang..

LATIFAH SULEIMAN aka 

CHE'PAH SHAKLEE (id 913411)

Contact No. 014 2982830

Jemput LIKE FB page Vita Lovers

JOM FOLLOW www.latifahsuleiman.blogspot.com



Wassalam



1 comment:

Unknown said...

Nak jugak la rasa car bonus ni! Bersemangat untuk fokus. Cayokk.Anyway tahniah Che'Pah!!

p r e v i o u s L i N K s

Blog Widget by LinkWithin