AHLAN WASAHLAN

UKHWAHFILLAH

JAZAKUMULLAHUKHAIRAN JAZA'

JOIN US TODAY!! BE AMONG US!! WE ARE PROUD TO BE AMONG THE JUTAWAN FAMILY. LETS SHAKLEE

Saturday, May 18, 2013

7 TIPS TINGKATKAN SUSU BADAN

Assalamualaikum

Selamat Petang..Bersiaran Lagi kita hari ini..

Bagi yang sedang berehat dan menikmati saat-saat indah masa kualiti bersama famili..Enjoy Ur momment.




INFO SIHAT : A thing to ponder
-------------------------------------

Ada Ibu2 yang Complain dan Mempertikai bahawa tak penting sebenarnya makan suplimen bagai. Katanya Ubat akar kayu kan banyak...Sayur-mayur yang segar..buah-buahan yang pelbagai..lagi semula jadi..Supprisingly ada yang melenting baget; ooo kalau tak ambik suplimen tak berkualitilah produksi..tak sihatlah anak..

BUKANNN!!!! Bukan Begitu Puan...

Apa bila Shaklee Menggazet Suplimen Untuk Hamil dan membantu Penyusuan Susu Ibu Secara Eksklusif..Ini Menunjukkan Sokongan Penuh Kami terhadap usaha murni mommies awesome ini.
.
Che'Pah and da gang tidak menidakkan betapa Pengambilan makanan yang berkhasiat tu penting dan paling asas.
dan kami juga sedikitpon tidak memandang rendah atau double standard kepada Ibu2 BF yang tak mengambil sebarang suplimen. Malah kami respect. Kerana anda adalah Mommies yang luar biasa hebatnya. Tahniah!!

Apa yang kami usahakan ialah perkongsian maklumat betapa Nutrisi yang mencukupi amat penting Bagi Ibu yang Hamil, Ibu yang sedang berpantang dan juga ibu-ibu yang menyusukan anak mereka lebih-lebih lagi bagi mommies yang bekerjaya.

'Tapi saya makan sayur hari2'
'Saya minum susu pagi2'
'Saya makan buah juga 2-3 hari sekali'
'Ambo minum Air masak sokmo'

Begitulah antara reaksi. Ya betul..Mmg betul tindakan anda. Syabas!
Namun begitu, sejauh mana anda pasti..apa yang anda ambik hari2 adalah Nutrisi Yang mencukupi?? Cukup untuk anda..dan Cukup Untuk bayi?

Jika anda yakin..Teruskan dengan kepercayaan itu.

Kehadiran kami adalah ingin membantu para ibu MELENGKAPKAN Nutrisi yang kurang. Biar nanti, dengan pengambilan Suplimen tambahan..Mommies akan berasa lebih sihat, lebih cergas, lebih bertenaga dan bonusnya semakin cantik berseri  sepanjang menguruskan rumah tangga, anak2 dan suami serta segala urusan ditempat kerja.

Che'Pah and da gang memangla sangat gembira bila custmoners setia kami Share Pengalaman masing2 bila mula consume Shaklee. Jika sebelum ni..Tubuh letih tak bermaya..Tidor tak Nyenyak..Kulit Kusam..Anak2 meragam kerana produksi susu merudum..Namun Kini, bila consume Shaklee memang mereka dapat rasakan perbezaannya! Impaknya..Rumah tangga lebih ceria dan segala kerja dilaksanakan dengan sempurna. Sebabnya?
Mommies lebih bertenaga..Rasa lebih segar dan sihat tubuh badan..Produksi susu bertambah..Mendapat Tidor yang berkauliti..Tulang yang kuat..Cik V yang ketat..Keputihan hilang..Wajah Lebih ceria dan berseri..kulit lebih bermaya..produksi susu pon meriah..Anak2 juga membesar dengan sihat dan bijak..Che'Abang Pandang pon geram

Haaaaa Itu baru sikit yang Che'Pah chegita..dan yang Customers kami Share..Yang sebenarnya banyak lagi kesan bestnya Jika anda sendiri yang cuba..Tak Percaya??
kena cuba..WAJIB!!!

tiba2 datang suara2 sumbang..
'Elehh..Ceq dulu try jugak makan..takdak apa pon..seghupa ja'
'Takde perubahan pon..Kata Impak maksima bagai..pffft'
'Dahlah mahal..Menyesal!!'

Aduhaiiiii!!!!

Yang ni memang Kesian..Takpalah kita layankan jugak..Sbb?
Sbb lebih baik kita bersangka baik..berlapang dada dan hormati mereka..Anggaplah yang mereka takda ilmu..
So, Jadi Tanggung Jawab kita semualah untuk lebih banyak lagi berkongsi dgn rakan2 dan famili, InsyaALLAH..

Begini..
Tuan2..Puan2..Rakan2 Viewers dan Family yang Che'pah Kasihi..

SEBENARNYA..
Apa bila berlaku TIDAK berkesan sesuatu ubat atau suplimen tambahan yang kita makan..
FAKTOR ini berkait rapat dengan DIRI KITA SENDIRI.

Macam Suplimen Shaklee..Setiap Produknya memiliki penyelidikan klinikal atau R&D yang berterusan bagi memstikannya Selamat..Berkesan dan Semula jadi. Apabila satu2 suplimen tu dicangkan utk satu2 perkara..Contoh ALFALFA sebagai Perangsang Produksi Susu Ibu (Milk Booster)..Ini Bukan overclaim..Tetapi Hasil daripada Kajian klinikal tadi membuktikan mmg ALFALFA sangat berkesan sebagai milkbooster.

Jadi, Cuba anda fikirkan..Bagaimana..ALFALFA yang dah disahkan secara klinikal khasiatnya ini tidak memberi sebarang kesan kepada Anda bila anda consume.. PELIK bunyi..dan kelihatan keraguan disitu..Jadi dimana perlu kita Audit semula?
Tentulah kita WAJIB audit diri kita sendiri..

Yang Ni memang Che'Pah nak Share sangat dgn sahabat viewers semua..

ANTARA Salah satu faktor mengapa tubuh kita tidak mendapat sebarang kesan atau mengalami perubahan selepas pengambilan sebarang suplimen kesihatan adalah berpiunca daripada perut / kolon kita yang banyak TOKSIN degil.

Bila banyak TOKSIN pada kolon..makan lambatlah zat2 atau nutrisi nak diserap. Salah satu cara nak Cuci Kolon..adalah dengan pengambilan HerbLax Shaklee. Selain daripada perut/ Kolon..TOKSIN yang berada dalam tubuh badan kita juga menjadi FAKTOR Penghalang penyerapan yang sama..Haaa..Yang ni Che'Pah Suggest spy consume ALFALFA. Sbb? Sebanbnya ALFALFA ni bertindak sebagai Detox juga. Ibarat Lori Sampah..Alfalfa keliling tubuh kita dan meNYAH toksin2 degil tersebut.

Faktor yang kedua pulak..adalah berkaitan dengan METABOLISME tubuh badan kita semua. Metabolisme manusia ni berbeza-beza..Mereka yang memiliki Metabolisme tubuh yang tinggi akan mendapati perubahan yang baik dan cepat setelah pengambilan Suplimen. Ini adalah petanda tubuh bertindak balas dengan suplimen tersebut..Manakala mereka yang metabolisme tubuh yang rendah pula sebaliknya..

Yet..Berbalik kepada konsep Asal suplimen.
Suplimen adalah makanan kesihatan TAMBAHAN.. Ini bermkasud, walaupun kita semua  adalah pengamal Suplimen TEGAR..Namun demikian..Kita masih lagi WAJIB mengambil Makanan-makan yang sihat dan berkhasiat..sayur-sayuran dan buah-buahan segar..Minum air mineral dan yang sewaktu dengannya dalam menu harian kita. Amalan Gaya hidup Sihat dengan melakukan Senaman pon wajib kita buat.

Dan sini..Che’Pah nak Share dengan anda semua Tentang:



**7 TIPS TINGKATKAN SUSU:

-Praktis Demand Vs Supply


-Tidak skip buat Pumping. 2-3jam sekali


-Power pumping walaupon Cik B kosong atau susu belum


 byk. (betujuan utk stimulate susu. 2-3 kali seminggu. pam

setiap 20-10-30 minit)

-Minum air masak tidak kurang dr 3L sehari


-makan makanan segar berkhasiat


-Sentiasa berdoa dan tawakkal kpd ALLAH

-Sentiasa set minda supaya Positif dan pastikan emosi stabil


 dan happy.



oke dear..That's all utk kali ini..Jumpa Lagi!!



WaAllahu'alam


Salam sayang,

Che'Pah Shaklee (id 913411)
Jemput LIKE page Vita Lovers
Contact Che'Pah for more detaails : 0142982830


No comments:

p r e v i o u s L i N K s

Blog Widget by LinkWithin