AHLAN WASAHLAN

UKHWAHFILLAH

JAZAKUMULLAHUKHAIRAN JAZA'

JOIN US TODAY!! BE AMONG US!! WE ARE PROUD TO BE AMONG THE JUTAWAN FAMILY. LETS SHAKLEE

Monday, August 10, 2009

C U R A N G ?

Bismillahirrahmanirrahim..



En3 kali ini..adalah pengakuan sebenar aku..benar dan betul. Sebenar, lama sudah aku niatkan utk aku post en3 yg merupakan pengakuanku..Cuma tinggal waktu sahaja yang tak mengizinkan aku berbuat demikian..Bukan aku sengaja mahu sorokkan..Bukan. Tidak sesekali. Sebab bukan cara aku, menyembunyikan hakikat kecurangan ini..Sungguh.

sebenar, sekian lama aku sudah jatuh cinta dan bercinta dengan dia. Lama. Walau ramai yang cuba menggugah dan menguji cintaku padanya. namun ternyata mereka hampa. hampa kerana tidak bisa menggoda dan menggoyahkan cinta aku pada dia. Kesian mereka.

Tapi..aku silap..kini bukan lagi; kesian mereka...tapi kesian dia..kerana apa? kerana cintaku kini sudah beralih arah..cinta ku kini..setiaku kini, sudah berpaling tadah..dan nyatanya aku disini..berlaku curang..Curang seterang-terangnya..tanpa segan silu kecurangan itu berlaku..dan aku juga seakan meredhai kecurangan ku pada dia.. Berdosakah aku? setelah sekian lama menanggkis segala godaan..akhirnya aku termakan juga dgn godaannya..

Sebenar..aku tiada niat langsung utk curang..Sungguh!!...dan plan asalnya, aku hanya ingin try2 sahaja...tidak lebih dari itu..sebab aku yakin cinta dan setiaku utuh kepada dia..mana mungkin aku curang!! Curang kpd dia..tak mungkin...tak mungkin........

Tp, mungkin kini kata2 itu..hanya manis dibibirku...sedangkan..hakikatnya aku telah pon berlaku curang..Curang yang bukan sedikit..tetapi Curang yang benar2 curang...Kerana telah nyata cinta dan setiaku pada dia tidaklah seutuh mana...lantaran cinta dan setiaku kini sudahpun beralih arah kepadanya..Iya, mmg benar; Kepadanya...yang baru kukenal tidak sampai setahun pon..yang kukenal 2 minggu yang lepas..(lebih kurang)

Ah, Curang sangatkah aku jika nak dibandingkan dengan org lain???? Kejam sgt kah aku yang baru sekali ini curang jika nak dibanding dengan mereaka yang jutaan kali curang???? Curang sgt kah????!!! Aku pasti, tiada yang dapat memberikan jawapan....diam membisu, bersama ribuan soalan yg belum terungkai difikiran....Biarkan...

Sebenar, aku sendiri tiada jawapannya..Cuma yang pasti..Aku tidak mahu menghukum diri semata-mata utk menyembunyikan kecurangan ini..Untuk apa? Aku bukan pengecut!! Untuk apa aku lari kenyataan...Beranilah kerana benar; bisik hati aku...dan aku tahu..Biar berapa ramaipun org yang mempertikaikan kecuranganku..Aku tetap aku..dan aku pasti, kecurangan ku kali ini bukan batil..Kecuranganku adalah kecurangan yang benar. Iya, benar.. Tulus dan ikhlas datang dari hati..bukan dipaksa..atau terpaksa...tapi dengan rela...

Buat dia...aku tak pandai berkata-kata..lirik lagu Ungu (Demi waktu) dibawah..mungkin inilah jawapan dan penjelasan yang lengkap..yang boleh merungkai segala persoalan disebalik kecurangan ini..Maaf kan aku....


Aku yang tak pernah bisa lupakan dirinya
Yang kini hadir diantara kita
Namun ku juga takkan bisa menepis bayangmu
Yang slama ini temani hidupku

Maafkan aku menduakan cintamu
Berat rasa hatiku tinggalkan dirinya
Dan demi waktu yang bergulir di sampingmu
Maafkanlah diriku sepenuh hatimu
Seandainya bila ku bisa memilih

Kalau saja waktu itu ku tak jumpa dirinya
Mungkin semua tak kan seperti ini
Dirimu dan dirinya kini ada di hatiku
Membawa aku dalam kehancuran

Sekian, en3 kali ini..Ini adalah en3 ikhlas dan tulus aku. mungkin tidak bermakna kepada sesiapa...dan mungkin juga tiada manfaat. Sila jangan tiru aksi ini dirumah.harap maklum


p/s: Sila baca nota kaki dibawah.



******************************************

NOTA KAKI:

dia: merujuk kepada sejenis makanan tradisional melayu: tempoyak. Ini rupa dia yang kumaksudkan:-



nya: merujuk kepada makanan tradisional&trademark orang kelantan...iaitu budu, yang diletak cili burung, dan beberapa ulas durian (yg isi tebal+manis lagi mantop), kemudian di perah pula dengan limau nipis..Rasanya; mmg sgt2 cukup lengkap rasa dan lazatnya pula tak terkata...waAllahu'alam..Hanya jauhari yang mengenal manikam... Inilah dia rupanya yang aku maksudkan...






waAllahu'alam...Wassalam

1 comment:

mamapp said...

waa.. bikin saspen aje hihii

p r e v i o u s L i N K s

Blog Widget by LinkWithin