AHLAN WASAHLAN

UKHWAHFILLAH

JAZAKUMULLAHUKHAIRAN JAZA'

JOIN US TODAY!! BE AMONG US!! WE ARE PROUD TO BE AMONG THE JUTAWAN FAMILY. LETS SHAKLEE

Wednesday, October 2, 2013

KOLAGEN : MURAH vs MAHAL???

Assalamualaikum
Selamat Sejahtera
Salam Satu Malaysia
buat semua Pengunjung setia blog Che'Pah Shaklee ni.


Memandangkan PROMO KOLAGEN SHAKLEE limited edision dah pon bermula..




Hari ni Che'Pah nak ajak rakan2 viewers yang Che'Pah sayang ketat2..Kita sama2 diskus tentang Isu yang sangat Crucial: Kenapa Mahal? Kenapa yang ini Murah?



Apa yang mahal?

Apa yang Murah?


Of courselah yang kita nak cerita and share hari ini tentang Kolagen.



Bila kita internet surfing,

memang macam2 Kolagen Marin dari pelbagai gred dan produksi serta macam2 bentuk juga ada..Ada yang rumpai..ada yang ikan..Ada yag jelly ada yg sabun..Pendek kata..macam2 kolagen. 


Ada juga kolagen yang daripada haiwan-haiwan lain seperti ikan, lembu, kambing dan sebaginya.



Anda setuju?



Hakikatnya yang perlu kita tahu dan faham..Kolagen hanya terdapat dalam tubuh haiwan iaitu meliputi semua haiwan bertulang belakang dan haiwan tidak bertulang belakang. Ia tidak wujud dalam tumbuh-tumbuhan. Kajian-kajian terhadap komposisi rumpai laut hanya menemui protein. Kolagen adalah sejenis protein.



Ini bermakna Rumpai laut bukan lah Kolagen. Rumpai Laut hanya mempunyai sebahagian kecil daripada komposisi protien. Malah Mengambilan yang berlebihan juga MENDATANGKAN KEMUDARATAN kepada kita.. 


KOLAGEN ialah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan.. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. 


Secara Semula jadi Tubuh kita menghasilkan kolagen seperti yang  terdapat pada kornea, kanta mata. kulit, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi,  dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buah pinggang,jantung serta sistem limfatik. 

Namun begitu..Setiap kali pertambahan usia ..Kita Semua mengalami KRISIS kehilangan kolagen ini sedikit demi sedikit tanpa kita sedari.


APA Akibat Kehilangan Kolagen??!!




Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebihkurang 10 tahun kemudian.

Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh Hal yang demikian Pengambilan KOLAGEN TAMBAHAN sebagai makanan kesihatan adalah sangat disarankan untuk mengatasi pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.






BAGAIMANA nak pilih Kolagen? Yang Murah Atau Yang Mahal??



Untuk memilih Kolagen terbaik..Kita boleh lupakan seketika soal harganya..Murah atau mahal bukan kerana jenama..Murah atau mahal satu-satu kolagen itu terletak pada kualitinya serta penghasilannya.

Kenapa Che'Pah dan gang SID menyarankan KOLAGEN SHAKLEE? kerana berat molekul kami bersaiz 1000 dalton.

1 FAKTA yang kita semua perlu ALERT dan PRIHATIN ialah mengenai saiz molekul Kolagen.  Yang terbaik dan paling cepat diserap dan dicerna oleh tubuh badan kita adalah yang bersaiz 1000 dalton dan kebawah. Salah satu kolagen yang memiliki Ciri ini adalah KOlagen Shaklee Yang di ekstrak daripada SISIK IKAN Merah lautan Dalam!!



Kenapa Ikan Merah Lautan dalam ini yang menjadi pilihan?

Kerana daripada penyelidikan klinikal, Kolagen yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah ini bentuk struktur asalnya menyamai dengan struktur bentuk yang sama dengan KOLAGEN MANUSIA.

Anda jangan terpedaya dengan promosi Kolagen dipasaran bersaiz 5000 dalton.. 8000 dalton..malah sehingga 400000 dalton!! kerana seperti yang che'pah maklumkan diatas saiz Molekul Yang terbaik dan paling cepat diserap dan dicerna oleh tubuh badan kita adalah yang bersaiz 1000 dalton dan kebawah.


 Anda kena tahu dari mana pula Ektrak Kolagen yang bersaiz sehingga 
400 000 dalton ni? 

Tak lain tak bukan adalah daripada haiwan seperti lembu, kambing dan babi (read: khinzir)..
Haiwan2 sebegini memang mudah dicari malah mudah juga didapati kerana diternak secara komersial. Maka tidak hairan mengapa ia Murah!

Berbeza dengan Ikan merah yang hanya hidup di LAUTAN DALAM. Dengar sahaja lokasi dah horror!! ..Sehingga diumpamakan sebuah kereta yang tenggelam di lautan dalam ni..boleh remuk semua body kereta tu!! Tapi ikan Merah yang Kami Maksudkan ni steady je duduk di Lautan Dalam tersebut.. 

Jadi nak mendapatkan ikan merah ini pon sesuatu yang sukar apatah lagi kos untuk mendapatkannya sebab ikan merah ini bukan diternak sebagaimana Lembu, Kambing dan khinzir..Maka tidak hairan mengapa ia mahal!


The best Thing Is..Ikan Merah yang menjadi pilihan Kolagen Shaklee Ini bebas daripada kesan2 plumbum mahupun lain2 pencemaran.

Ini salah satu daripada 7 RAMUAN AJAIB kolagen Shaklee. Ada 6 lagi yang kita boleh ulangkaji disini.


SCP







Okies..

Setakat ini dulu entry hari ini.

Bagi yang berminat..Jomlah Contact Che'Pah.,.

PROMOSI are limited sementara stok massih ada.


JOM SHAKLEE 
Lets SCP




Salam Sayang
Che'Pah Shaklee (id 913411)
Contact no 0142982830
Jemput LIKE page Vita Lovers
Jom Add Che'Pah di FB Latifah Suleiman

No comments:

p r e v i o u s L i N K s

Blog Widget by LinkWithin