AHLAN WASAHLAN

UKHWAHFILLAH

JAZAKUMULLAHUKHAIRAN JAZA'

JOIN US TODAY!! BE AMONG US!! WE ARE PROUD TO BE AMONG THE JUTAWAN FAMILY. LETS SHAKLEE

Friday, April 5, 2013

ADA APA DENGAN SHAKLEE NUTRIFERON ?

Bismillahirahmanirrahim..

Salam keamanan Buat seluruh viewers dan warga Alam Maya.

ALHAMDULILLAH bersiaran lagi Che'Pah hari ini. Bersempena dengan PROMO APRIL 

SHAKLEE : NUTRIFERON (BUY 6 FREE 1 ), Che Pah nak share dengan anda semua apa tu NUTRIFERON.





NUTRIFERON : Contact Che'Pah For more details 
and SPECIAL OFFER  0142982830




Ahaaa...Tak kenal Maka Tak Chenta kan..Orang sekarang memang bijak dan tersangatlah 

bijak membuat pilihan. Dulu2 kalau sakit org cari ubat akar2 kayu dlm hutan..Moden sikit, 

kalau sakit org cari Pain Killer..Kalau Sakit Org makan P*nadol..


Sekarang Masyarakat kita dah sedar betapa mereka mempunyai 

Pilihan Yang Lebih baik Untuk MENINGKATKAN SISTEM IMUN BADAN.. Malah,

 jika sakit ubat2an yang mengandungi dadah dan kimia sudah tidak menjadi pilihan utama 

kerana mereka tahu kini terdapat pelbagai suplimen yang lebih selamat dan 

semulajadi..Sudah tentulah daripada SHAKLEE.



So, Jom kita korek Info : NUTRIFERON ni





NUTRIFERON : Contact Che'Pah For more details
 and SPECIAL OFFER 0142982830




1) Fungsi Vitamin - Apakah Fungsi Nutriferon?



>>>>ada 8 fungsi utama Nutriferon: 

1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3hari - ia adalah satu-satunya interferon 


semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk 

merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi 

pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.


2. Melawan kanser & tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang 


merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. 

Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.


3. Melindungi dari influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

4. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.


5. Melambatkan penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit2 hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.

7. Mempertingkatkan Menopous - Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

8. Mempertingkatkan PMS - Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.




2) Simptom Kekurangan - Kalo Kurang nutrient ni ada efek ke kat body saya?


>>>> Memang akan ada effect kat body kita seperti..badan lemah, cepat/mudah kena virus selsema, demam & batuk, alergik, mudah dijangkiti penyakit seperti hepatitis B & C, mudah kena kanser & tumor..sebab sistem imun jadi lemah akibat dpd kekurangan nutrient yang menggalakkan penghasilan interferon secara semulajadi dalam badan kita




NUTRIFERON : Contact Che'Pah For more details 
and SPECIAL OFFER 0142982830






 3) Sumber Makanan - Kalo saya tak nak bergantung sepenuhnya pada Nutriferon ni, boleh ke saya dapatkan dari sumber makanan harian saya? Nak dapatkan dari mana?


>>>> Ye, boleh..ada 6 Jenis makanan tingkatkan sistem imun: 




1. Yogurt Kefir - Kebanyakan yogurt dan boleh dikatakan hampir kesemua kefir atau produk susu fermentasi mengandungi probiotik yang merupakan bakteria baik. Bakteria ini mengubah sistem imun di dalam saluran pencernaan bertindakbalas terhadap mikro organisma. Probiotik dapat membantu masalah cirit-birit dan masalah berkaitan usus. Menurut Mayo Clinic, probiotik juga mampu mengurangkan keterukan selsema dan demam selsema.

2. Teh hitam/teh hijau - Teh hijau dan teh hitam mengandungi polifenol iaitu sejenis anti oksida tumbuhan yang membantu mencegah radikal bebas di dalam tubuh. Kajian yang dilakukan Universiti Harvard mendapati mereka yang minum lima cawan teh hitam dapat menghindarkan daripada jangkitan seperti virus.

3. Bawang putih - Bawang putih selalunya digunakan di dapur untuk memasak, namun ia juga membantu mencegah penaykit. Ia mengandungi sebatian sulfur iaitu alisin yang bertindak sebagai agen antibakteria dan antivirus. Cara terbaik untuk mendapatkan manfaat daripada bawang putih ialah dengan mengambilnya secara mentah.

4. Oren/sayuran berubi - Labu, ubi keledek dan buah oren tinggi dengan kandungan beta karotena bagi menghasilkan vitamin A. Diet yang rendah beta karotena boleh melemahkan sistem imun, jadi pastikan anda mengambil sumber-sumber makanan tersebut bagi memastikan tubuh anda dilengkapi dengan nutrien yang diperlukan.

5. Tiram - Hidupan laut ini merupakan sumber terbaik untuk zink selain nutrien seperti omega-3, selenium dan zat besi. Zink penting dalam pembentukan sel darah putih dan paras zink yang rendah boleh memberikan implikasi negatif terhadap sistem imun. Selain tiram, zink boleh didapati pada sumber makanan lain seperti daging lembu dan ayam.

6. Jus lobak merah – Jus carrot mambantu menguatkan imuniti, memperbaiki pencernaan, menormalkan metablisme dan membantu untuk membawa berat badan kembali normal (menggalakkan penurunan berat badan) jus carrot (segar)- satu ubat yang sangat baik semulajadi untuk mengukuhkan dan meningkatkan fungsi organisma hidup semua. Dalam bahasa yang mudah: penggunaan sistematik jus lobak memberikan tubuh anda ke dalam keadaan "bersedia."








NUTRIFERON : Contact Che'Pah For more details 
and SPECIAL OFFER 0142982830




4) Siapa Yang Perlukan - Orang yang macam mana perlukan Nutriferon ni? Kanak2 boleh ambil? orang ada sakit autoimmune boleh ambil? Ibu menyusu, pregnant?



1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan



2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara



3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum



4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti



5. Individu yang diet mereka tidak optimum



6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan



7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif



8.bayi yang menyusu susu ibu (ibu yang ambil)



9. Kanak2 bawah 1 tahun-12 tahun boleh ambil mengikut dose yang disarankan


 (sedikit nutriferon anggaran hujung sudu kecil dan dicampur dengan air)


10. Ibu menyusu boleh ambil, tetapi pregnant mom TAK boleh ambil



11.Memang digalakkan ambil untuk mereka yang ada sakit autoimune (sekumpulan lebih 


daripada 100 jenis penyakit di mana sistem imun badan menyerang sel baik )





5) Shaklee Difference - Dekat luar ada je ubat interferon, supplement lain.. yang ada fungsi 


sama, kenapa saya kene pilih Nutriferon Shaklee ni?


>>>>Dalam satu kajian makmal baru2 ini, Nutriferon telah menunjukkan yang ia memberi 


kesan secara positif terhadap sel-sel pembunuh semulajadi (NK) – sokongan tambahan bagi 

penemuan hebat dalam sains sistem imun



1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon 


sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah 

satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang 

menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara 

semulajadi.


2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi 


dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan 

penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang 

akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee 

adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.


3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan 


melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima 

membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan 

pengeluaran semulajadi interferon badan.


4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron 


mempunyai MACH, 1 campuran interferon drpd ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan 

formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian 

Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl


.
5. disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan 


mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran

 ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.



6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan 


hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula

 yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.


7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan


, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, 

dan prestasinya.






NUTRIFERON : Contact Che'Pah For more details 
and SPECIAL OFFER 0142982830






6) Dosage & Cara Pengambilan - Bila waktu sebaiknya untuk ambil Nutriferon ni? Kene ambil hari2 ke? 



>>>>boleh diambil secara harian dapat meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi 


tubuh badan anda yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun



Cadangan: 



Untuk pemeliharaan kesihatan : 1 paket sehari ( tuang kedalam mulut terus/campur 


dengan minuman panas/sejuk pada bila2 masa)




Sewaktu rawatan influenza & kanser : 1-3 peket sehari. Lebih apabila diambil 


bersama vitamin C





PERINGATAN PENTING!!


Para Pengguna dan Pengamal NUTRIFERON Shaklee Ini dinasihatkan supaya 


meminum air masak/air mineral sekurang-kurangnya 3 liter sehari bagi kesan


yang lebih efektif. Hal ini amat dititik beratkan kepada semua terutamanya


anak2 yang berusia 1-12 tahun.



Air Mineral yang mencukupi ini juga membantu tubuh bertindak balas dengan 


baik sepanjang proses penyembuhan (healing Crisis)












1 comment:

Anonymous said...

Salam, saya nak bertanya, bolehkah jikalau nutriferon ini dicampurkan dalam teh ais?

p r e v i o u s L i N K s

Blog Widget by LinkWithin